Mi az a brief és hogyan segítheted vele a webdesigner munkáját?
arculat arculattervezés betűtípus brandépítés design keresőoptimalizálás kulcsszó logó marketing márkaépítés seo személyes tipp weboldal webshop
A brief egy rövid összefoglaló, amely meghatározza a projekt
- céljait,
- paramétereit,
- irányát,
- fontosabb részleteit.
Még az árajánlat előtt szükséges átadni (elküldeni) a szakembernek, hiszen ezek alapján méri fel a projekt volumenét, a szükséges erőforrásokat, költségeket és határidőket. Ez alapján tud személyre szabott árajánlatot készíteni, és az elvárásoknak leginkább megfelelő munkát végezni.
Nézzük meg, melyek azok a pontok, melyekee mindenképp tartalmaznia kell, hogy az üzeneted világos legyen a szakember számára:
1. Projekt célja és üzenete
Itt határozd meg, hogy mit szeretnél elérni a projekt révén.
Például, ha egy új weboldalt készítünk, a cél lehet az online jelenlét erősítése, vagy hirdetés esetén a forgalom generálása a weboldalunkra.
2. Célcsoport meghatározás
Részletesen le kell írni a célcsoportot, akiknek szánod a weboldalt vagy a marketingkampányt. Ez segít a szakembernek megérteni, kiket szeretnél elérni, és az üzenetet megfelelően tudja a célközönség igényeihez igazítani.
3. Struktúra és funkciók
Ebben a részben le kell írni a weboldal struktúráját és funkcionális követelményeit. Például a menüpontokat, azok elhelyezkedését, az oldalak hierarchiáját, a kapcsolatfelvételi űrlapokat stb.
4. Tartalom és üzenetek
Itt pontosítsd, milyen típusú tartalmakat szeretnél a weboldalon, például szövegek, képek, videók stb. Írd le a fontosabb üzeneteket is, melyeket a márkáddal szeretnél közvetíteni a célközönséged felé, és jelöld meg a preferált stílust. Így a webdesigner olyan vizuális elemeket tud kialakítani, amelyek tükrözik a márkád stílusát és hatékonyan közvetítik az üzenetet a célközönség számára.
5. Design preferenciák
Habár a design kialakítása a webdesigner feladata, ha van elképzelésed néhány design elemmel kapcsolatban (például stílus, színek stb.), írd le. Ez segíti a webdesignert abban, hogy a weboldal kinézetét és hangulatát összhangban tartsa a várt irányvonallal.
6. Határidők és költségvetés
Bár a szakember a brief alapján határozza meg a projekt határidejét és költségét, érdemes előre tájékoztatni arról, mekkora összeget tudsz szánni a projektre, valamint milyen határidő lenne számodra optimális az átadáshoz. Ez az információ segít a szakembernek jobban igazodni az igényeidhez és elvárásaidhoz, és könnyebbé teszi az összehangolást a projekt követelményeivel is.
7. Kommunikáció és kapcsolat
A briefnek tartalmaznia kell a kapcsolattartási információkat, például a neved, e-mail címed és telefonszámod.
És bár nem kötelező, de jó lehetőség arra, hogy megadd az általad preferált kapcsolattartási formát is, így olyan módon tudtok kommunikálni a szakemberrel ami számodra a legkényelmesebb.
De ne aggódj, ha nem vagy teljesen biztos mindenben vagy csak kevés elképzeléssel rendelkezel. Kérheted a webdesigner támogatását minden területen, és számíthatsz rá, hogy a munka során építő jellegű javaslataival segít neked. A webdesignerrel való együttműködés lehetővé teszi, hogy összekapcsoljátok a saját elképzeléseidet és az ő szakértelmét, és olyan eredményt érjetek el, amely minden elvárásodat felülmúlja.
Készen állsz? Írj nekem és kezdjük el a te projektedet is!