SEO – az online jelenléted kulcsa
arculat arculattervezés betűtípus brandépítés design keresőoptimalizálás kulcsszó logó marketing márkaépítés seo személyes tipp weboldal webshop
Ismered azt az érzést, amikor valamit nagyon nincs kedved megtanulni? Vagy van egy olyan feladat, amit nagyon nincs kedved elvégezni, és ezért csak halogatod? Sokan azt vallják, hogy az a legjobb, ha ezeket veszed előre a teendőid listáján. Nos, én is ezért írok most a SEO-ról már itt a blogolási karrierem hajnalán. 😀 Ugyanis ez egy számomra kifejezetten unalmas téma, és ha tehetném, teljesen kihagynám a munkafolyamataimból. De nem tehetem, hiszen kulcsfontosságú az online sikerhez. És ha te is eredményes szeretnél lenni a tartalomgyártásban, vagy a weboldalad vagy webshopod látogatottságát szeretnéd felpörgetni, akkor bizony te sem hagyhatod ki ezt a fontos elemet az online stratégiádból. Nézzük át együtt, hogy mi is ez pontosan!
Azt fontos megjegyeznem, hogy nem vagyok SEO specialista. De részt vettem már egy egynapos tanfolyamon, alkalmaznom kellett a munkám során, amikor a webshopban dolgoztam, sokat olvastam róla a korábbi vállalkozásom indításakor, valamint az egyetemen és a webdesign tanfolyamon is tanultunk róla.
Ha érdeklődtél már valaha az iránt, hogy hogyan lehetsz sikeres az online térben, akkor biztos, hogy találkoztál már a SEO kifejezéssel.
A SEO vagyis a Search Engine Optimization (magyarul: keresőoptimalizálás) nem csak egy divatos kifejezés a digitális világban – ez az egyik legfontosabb eszköz ahhoz, hogy a weboldalad és más tartalmaid láthatóságát növelni tudd a keresőmotorokban.
De miért is olyan fontos ez?
Képzeld el, hogy a weben egy aprócska csepp vagy a tengerben. Képzeld el, hogy létezik egy hatalmas könyvtár, ahol milliók és milliók dokumentumai találhatóak meg. A feladatod az lenne, hogy az embereket azokhoz a dokumentumokhoz irányítsd, amelyek a legjobban érdeklik őket. EZ a keresőmotorok feladata. A keresőoptimalizálás segítségével te szabályozhatod, hogy a keresőmotorok hogyan értelmezik, értékelik és rangsorolják a webhelyedet vagy tartalmaidat.
Az alapelve a következő: a keresőmotorok olyan algoritmusokat használnak, amelyek az interneten található tartalmakat és webhelyeket rangsorolják. Ezek az algoritmusok olyan tényezőket vesznek figyelembe, mint például a tartalom relevanciája, a weboldal vagy webshop technikai paraméterei és a webhelyek közötti hivatkozások, hogy meghatározzák a rangsort egy adott kulcsszó vagy kifejezés keresési eredményeiben.
És miért érdekes mindez számodra, mint weboldal, webshop és online tartalom tulajdonos?
Ha a weboldaladon és az online tartalmaidban rendszeresen jelenik meg az a kulcsszó, melyre a célcsoportod rákeres, amikor a tiédhez hasonló terméket vagy szolgáltatást keres, akkor nagyobb eséllyel találkozik a te vállalkozásoddal, akár organikus (tehát nem fizetett hirdetés) találati listában is. Minél inkább megfelelően keresőoptimalizált a weboldalad, annál előkelőbb helyet foglal el a találati listákon.
Ha a vállalkozásod nem jelenik meg a keresőmotorokban, vagy csak a sokadik oldalon jelenik meg, akkor mégis hogyan találhatnának rád azok, akik egyébként érdeklődnének a terméked vagy szolgáltatásod iránt? Egy hatékony SEO-stratégia segítségével viszont garantáltan több látogatót vonzhatsz a weboldaladra, akik potenciális vásárlókká, ügyfelekké válhatnak.
De ne feledd, a keresőoptimalizálás nem csak arról szól, hogy a weboldaladat a Google és társai előkelő helyére juttasd a találati listákon. Ez egyúttal arról is szól, hogy jobb felhasználói élményt biztosíts a látogatóidnak, ami hosszú távon a siker kulcsa. A keresőoptimalizált weboldalak gyorsabbak, jobban navigálhatóak és relevánsabb tartalmat kínálnak a felhasználók számára.
Tehát összefoglalva: a SEO nem csak egy trendi fogalom, hanem a sikeres online jelenlét alapja. Ha azt szeretnéd, hogy a weboldalad vagy online tartalmaid megfelelően láthatóak legyenek a digitális világban, nem sajnálhatod az időt és energiát a keresőoptimalizálásra fordítani.
A keresőoptimalizálást én is maximálisan szem előtt tartom, amikor weboldalt készítek, hogy az ügyfeleim vállalkozása minél inkább látható legyen a célcsoportjuk számára.
Neked is erre van szükséged? Vedd fel velem a kapcsolatot, és mesélj a vállalkozásodról egy ingyenes, 30 perces online konzultáció keretein belül.